Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected] Så snart din order är postad så får du en bekräftelse på detta via mail innehållande spårningsnummer eftersom vi endast skickar spårbart. Har du inte fått någon av dessa mail så är det möjligt att de hamnat i din skräppost, hör annars av dig till oss så åtgärdar vi det. Vid outlöst paket åtar vi oss rätten att debitera dig för fraktkostnaderna.
Outlösta paket
Vid outlösta paket tar vi en avgift motsvarande frakt + returfrakt (299 kr).
Leverans
Våra normala leveranstider är 1-3 dagar inom Sverige förutsatt att varan som du har beställt finns i vårt lager. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected]ignhouse.se. Vissa produkter är beställningsvaror och dessa är leveranstiden något längre på, detta anges oftast i produktbeskrivningen. Vi postar med DHL. Fraktavgiften är fri på alla ordrar över 699 kr inom Sverige!
Vi skickar även utanför Sverige. Denna frakt beräknas vid betalning och varierar beroende på mottagarland.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Ångerrätten gäller inte vid:
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpediterad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. För att processen ska ske snabbt och smidigt för båda parter ber vi dig att klagomålet skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Betalning
Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
1. Klarna Checkout
2. Swish
3. Stripe
Vi erbjuder betalning via Klarna Checkout där man kan betala via faktura, kort eller månadsbetalning (för vidare villkor och info om Klarna checkout, se Klarnas hemsida). Vi erbjuder även betalning via Swish handel där du får en förfrågan om betalning av din beställning (i swish-appen) efter att du följt instruktionerna i varukorgen eller så kan du göra en direktbetalning till vårt swishnummer 1231423086. Väljer du detta betalningsalternativ så måste vi ha betalningen samt ett meddelande från dig inom 2 arbetsdagar för att din beställning ska bli fullföljd. Via Stripe kan man betala säkert med kort.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK (om inte annat val gjorts av kund) och alla priser är inklusive 25% moms om inte annat gäller (exempelvis för livsmedel). Valutakonverteringen sker automatiskt av Quickbutik så priserna i andra valutor kan variera beroende på valutakurs. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Personuppgiftslagen
Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.
Behandling av personuppgifter
För att kunna fullgöra avtalet är vi tvungna att samla in och behandla personuppgifter. De uppgifter som lämnas vid registreringen/köpet, det vill säga namn, adress, telefonnummer och e-postadress, registreras och används för att hantera och skicka din order av Nordic Design House och den av oss anlitade transportfirman. Vi använder endast uppgifterna för fullgörande av avtalet. Uppgifterna sparas under sju år.
Så länge dina uppgifter finns sparade hos oss kan du välja att begära ett utdrag på uppgifterna, alternativt att få dem ändrade eller raderade. Du har också rätt att vända dig till Datainspektionen om du har åsikter om hur uppgifterna sparas. Dina personuppgifter kommer inte att lämnas ut till tredje part, föras över till land utanför EU eller behandlas för några andra ändamål än vad som anges ovan. Om du önskar att kontakta Nordic Design House med anledning av hanteringen av dina personuppgifter är du varmt välkommen att göra det, här.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist som inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr