Vad kostar frakten?
Frakten kostar 29 kr. Över 699 kr är det gratis frakt.
Obs! För skrymmande paket kan frakten vara dyrare.
Hur lång är leveranstiden?
Nordic Design House leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning, förutsatt att varan finns i vårt lager. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Levererar ni utomlands?
Ja, det gör vi! Frakten räknas ut automatiskt vid betalning och varierar beroende på mottagarland.
Vilka olika betalningssätt finns?
Vi erbjuder tre olika betalningssätt. Du kan välja mellan Klarna, kortbetalning eller Swish.
Hur fungerar det med öppet köp och garantier?
Du kan returnera dina varor till Nordic Design House inom 14 dagar och få pengarna tillbaka. Vi erbjuder alltid 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Läs mer under villkor.
Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?
Efter att du lagt din beställning tar det endast några minuter innan du har din orderbekräftelse på din angivna mailadress. Skulle du inte fått någon ber vi dig att kontrollera om den dessvärre hamnat i din skräppost. Om du inte har fått någon ber vi dig att kontakta oss på [email protected] så skickar vi en ny till dig!
Kan jag byta eller returnera en vara?
Självklart! Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan förutsatt att varan är oanvänd. Ångerfristen börjar löpa den dagen du har tagit emot varan. När du nyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten.
Vid eventuella byten eller returer var vänlig och kontakta oss på [email protected] och ange ditt ordernummer samt om du vill byta eller returnera varan, så hjälper vi dig vidare med ditt ärende.
Hur reklamerar jag en vara?
Ajdå! För att smidigt och snabbt kunna hjälpa dig med reklamation om du har fått en defekt vara önskar vi att du tar kontakt med oss på [email protected] och bifogar följande:
1. Ditt ordernummer (detta hittar du i din orderbekräftelse)
2. En tydlig beskrivning av problemet
3. Bilder som visar defekten/defekterna
Har ni ett showroom?
Ja, vi har ett showroom på Bergavägen 13 i Helsingborg. På grund av rådande omständigheter håller vi endast öppet för tidsbokningar, vänligen ta kontakt med vår kundtjänst för att boka in ditt besök. För oss är säkerhet viktigast, vi följer noggrant de riktlinjer och restriktioner som kommer från Folkhälsomyndigheten angående COVID-19 för att ni ska känna er trygga när ni besöker oss. När du kommer till oss så uppskattar vi om du använder handspriten som finns innanför dörren och håller avstånd. Vi tar emot ett sällskap på max 2 personer, men kom gärna ensam! Känner du minsta förkylningssymtom inför ditt besök ber vi dig att boka om din tid hos oss. Vi ser fram emot ditt besök!
Jag önskar hjälp med styling och inredning!
Vi erbjuder både hjälp med styling och inredning och hjälper mer än gärna till! Kika gärna på vår sida för Homestyling, eller ta kontakt med vår kundservice på [email protected] med dina frågor så kan vi sätta ihop ett förslag utifrån dina behov.